Believejou.nl | Talenten van een leerkracht
18157
post-template-default,single,single-post,postid-18157,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,boxed,,qode-title-hidden,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Talenten van een leerkracht

 

Vanmorgen geen uitslapen vandaag, ontbijtje en dan op pad. De 5 km, in de marathon, lopen met medeleerlingen die van sport houden. Na het omkleden ontdek je dat je, jouw sportschoenen nog op school hebt liggen. Fanatiek en sport minded als je bent maak je gebruik van mijn aanbod om mijn hardloopschoenen te passen. Wit met paars en blauw maar ach ze passen en jij vind het prima ze lopen fijn dat is wat telt.

Eenmaal op plek van bestemming was het even zoeken naar medeleerlingen. Als snel zagen we er 2, nu nog de leerkracht. Aaah daar is ze wel, ik zag je staan druk in gesprek en starend naar de nummers in je hand. Je keek om je heen en zag ons ook. Ik zag je schrikken en toen je achter je keek schrok je nog meer en keek weer naar de nummers in je hand. Ik zag de frustratie in je gezicht en ook de teleurstelling, vooral die je voor de leerlingen voelde. Met tranen in je ogen legde je uit dat je niet genoeg nummers had omdat je een aantal leerlingen niet had verwacht. De leerlingen legden jou uit dat ze van de andere leraar hadden begrepen dat je verwacht werd tenzij je, je afmeldde. Hoe dan ook er is iets verkeerd gegaan in de communicatie en daar sta je dan. Trots op de leerlingen die er wel zijn en een gevoel van onmacht omdat ze niet mee kunnen doen. Je wilde juist zo graag de school goed op de kaart zetten en deelname en goede organisatie was daarbij voor jou belangrijk.

Het werd je even teveel. De leerlingen zijn onder de indruk en zeggen dat het niet zo erg is maar dat vind jij wel en dat snap ik. Samen bedachten we een oplossing, je wilde het zo graag goed doen en dat heb je ook gedaan. Je hebt je over je schrik en frustratie heen gezet en de leiding genomen. De organisatie aangesproken en op goed geluk alle leerlingen bij elkaar gezet en samen laten lopen. Er is kans dat je er halverwege uit moet werd er gezegd maar dat risico nemen ze graag.

Ik zie een beetje opluchting bij jou en vastberadenheid bij de sporters. Ze starten en wij gaan ze aanmoedigen. Ik zie ze voorbij komen en samen met anderen juichen wij ze toe. Als wij terug lopen en staan te wachten bij de finish zie ik je weer staan, ik loop naar je toe en zeg: volgens mij is het gelukt ik zag ze net nog lopen. Ja zeg je ik denk het ook, niet iedereen heeft een tijd maar ik heb wel voor allemaal een roos gekocht. We wachten samen tot ze komen en ineens zien we 3 jongens al staan. We lopen naar ze toe en je ziet 1 van jouw leerlingen zonder nummer, je draait je om naar mij en ik zie een grote lach en ineens volledige opluchting……. Hij heeft ook een medaille zeg je, gelukkig…….. Dat juist dat (geen nummer om mee te kunnen doen en toch een medaille) jou zo’n grote lach en opluchting bezorgde vond ik heel mooi.

Ik zag vandaag een leerkracht met een drive, compassie, veerkracht en kracht door kwetsbaarheid voor school maar vooral voor de leerlingen. Prachtige talenten voor een leerkracht!! Laten we die mooie talenten blijven zien en koesteren.



Pin It on Pinterest